Najlepsze forum rolnicze • Zobacz wątek - Zaswiadczenie z US do Krus - problem

Strefa czasowa: UTC


Nasze forum sponsorują:
Reklama Sponsora




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
  Drukuj

Zaswiadczenie z US do Krus - problem
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 gru 2011, o 08:08 
Offline

Dołączył(a):2 gru 2011, o 07:58
Posty:1
Witajcie.

Mam problem i zwracam się do Was, może ktoś z Was miał taki przypadek będzie w stanie udzielić mi informacji.

Jestem rolnikiem i prowadzę działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych.Oprócz tego nie mam żadnych innych dochodów. Opłacam składki z działalności w KRUS a nie w ZUS.

Po zakończeniu każdego roku kalendarzowego rolnik-przedsiębiorca musi złożyć w KRUS zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości należnego podatku dochodowego, z działalności w poprzednim roku kalendarzowym.

No i tu zaczyna się problem. Z uwagi na to iż będę na granicy zachowania składek w Krus / przejścia na ZUS próbuję się dowiedzieć który to jest "należny podatek z działalności gospodarczej" - czy to podatek po odliczeniu ulg (ulga na dziecko) czy przed.

W rozliczeniu rocznym które złożę po Nowym Roku, już wiem że dochód na PIT36 wyniesie około 22.000 zł. Ale mam do odliczenia ulgę na dziecko. Jeśli odliczę ulgę na dziecko znajdę się pod limitem i nadal będę płacił KRUS w 2012r. Jeśli policzyć podatek wprost od kwoty 22.000 bez ulgi na dziecko to wyjdzie 3400 zł podatku a więc wylatuję z KRUS do ZUS.

KRUS twierdzi że opierają się na zaświadczeniu z US i nie wie który podatek tam jest uwidoczniony i odsyłają do US Infolinia podatkowa w tej sprawie nie umie mi pomóc a w Urzędzie odsyłają albo na infolinię od jednego pokoju do drugiego.

Czy ktoś z Was może składa takie zaświadczenie? Jeśli macie ksero, prosiłbym o porównanie z PITem jaki podatek tam jest wyszególniony.

Z gory dziękuję
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg