Najlepsze forum rolnicze • Zobacz wątek - Inwestycja w pole. POMOCY

Strefa czasowa: UTC


Nasze forum sponsorują:
Reklama Sponsora




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
  Drukuj

Inwestycja w pole. POMOCY
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 kwi 2015, o 18:54 
Offline

Dołączył(a):12 kwi 2015, o 18:53
Posty:1
Witam wszystkich,
Piszę z zapytaniem dot. kupna ziemi. Osobiście nie jestem z wykształcenia rolnikiem, ale chcę pomóc swoim rodzicom przy tej inwestycji. Jednak po kolei.
Dlaczego ja się tym zajmuję, a nie rodzice? Ponieważ nie potrafią korzystać z Internetu, a chciałbym otrzymać kilka porad od ludzi młodych, znających się na rzeczy i obecnych trendach.
Krótki opis zaistniałej sytuacji:
Generalnie chodzi o zakup prawie 8 hektarów ziemi (w jednym kawałku) IV klasy na Podlasiu (30 km od Suwałk). Z tego co szukałem i orientowałem się cena za taki hektar waha się od 30-35 tys. My mamy okazję kupić ten kawałek ziemi za 30 tyś za hektar. Czyli wyszłoby 240 tysięcy złotych. Oczywiście będzie trzeba wziąć kredyt. Znalazłem informację o kredytach preferencyjnych i moim rodzicom zaproponowano (mimo, że mój tata już nie kwalifikuje się na „Młodego rolnika” ;p ) oprocentowanie 5% w skali roku. Jednak kredyt byłby brany na 15 lat, a w tym czasie się dużo może zmienić. Jest to pierwsza taka spora inwestycja w mojej rodzinie, dlatego staram się zasięgnąć rady gdzie się da i w związku z tym mam do Was kilka pytań:
1. Czy w ogóle opłaca się kupować obecnie ziemię? (8 ha w jednym kawałku IV klasa),
2. Czy można znaleźć lepsze warunki kredytowe na kwotę 240 tyś. ? (Jakie są możliwe dopłaty)
3. Czy to prawda, że obecnie istnieje tzw. „bańka dopłatowa”? Tzn. ponoć w 2020 r. ma już nie być dopłat do ziemi i wtedy ceny ziem mogą bardzo mocno spaść.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 

Re: Inwestycja w pole. POMOCY
PostNapisane: 6 maja 2015, o 06:48 
Offline